skip to Main Content

Σύμφωνα με τις πιο πρόσφατες στατιστικές που μπόρεσα να συμβουλευτώ (στο Internet φυσικά) η διείσδυση του Internet στις ΗΠΑ φθάνει το 71,4% του πληθυσμού, στην ΕΕ των 27 το 55,7% και στην Ελλάδα το 35,5%. Στις πιο πολλές ευρωπαϊκές χώρες η διείσδυση των ευρυζωνικών συνδέσεων υπερβαίνει το 25% του πληθυσμού ενώ στην Ελλάδα είναι περίπου 8%.

 

Η χρήση του Internet ως εργαλείου καθημερινής χρήσης για επικοινωνία, πληροφόρηση, εκπαίδευση, αναζήτηση, προϋποθέτει την ύπαρξη γρήγορων και αξιόπιστων ευρυζωνικών συνδέσεων. Μολονότι έχουν γίνει αρκετά βήματα προς αυτή την κατεύθυνση, είμαστε ακόμη πολύ πίσω. Στόχος θα μπορούσε να είναι η διείσδυση των ευρυζωνικών (των 8 megabits και άνω) συνδέσεων να φθάσει το 35% του πληθυσμού (όση είναι στη Δανία).

 

Το ερώτημα είναι αν υπάρχει αντίστοιχη ζήτηση στην Ελλάδα. Αν υπάρχουν δηλαδή αρκετοί ενδιαφερόμενοι χρήστες. Αμφιβάλλω.

 

Τι θα μπορούσε να γίνει; Από την πλευρά της προσφοράς θα μπορούσαν να ενθαρρυνθούν οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών να αναπτύξουν ταχύτερα το δίκτυο τους. Ο καλύτερος τρόπος είναι να διαμορφωθούν έξυπνα φορολογικά κίνητρα που να σπρώξουν τις εταιρείες προς την κατεύθυνση αυτή. Μια άλλη κίνηση για την ενίσχυση της προσφοράς θα ήταν να επενδύσει το κράτος ή/και οι δήμοι στη διαμόρφωση γρήγορων ασύρματων και ελεύθερα προσβάσιμων δικτύων σε  κεντρικούς χώρους.

 

Οι σημαντικότερες όμως παρεμβάσεις πρέπει να γίνουν από την πλευρά της ζήτησης. Η υποδομή της ζήτησης είναι νέα παιδιά που από την πρώτη δημοτικού μαθαίνουν αγγλικά. Και όταν λέω αγγλικά δεν εννοώ ελληνοαγγλικά, αλλά αγγλικά. Με άγγλους δασκάλους. Βραδεία μέθοδος, αλλά σίγουρη. Μετά μπορούν τα παιδιά αλλά και οι δάσκαλοι τους να μάθουν να χρησιμοποιούν το internet για να αναζητήσουν πληροφορίες και να επικοινωνήσουν.

 

Η ζήτηση θα αυξηθεί όταν το κράτος πάψει να χρησιμοποιεί τις εφημερίδες ως μέσο επικοινωνίας (αφήστε που δεν πρόκειται για επικοινωνία αλλά για έμμεση επιδότηση των εφημερίδων) με τους πολίτες και αρχίσει να επικοινωνεί μέσω internet. Στην εφημερίδα της κυβέρνησης δημοσιεύονται ατέλειωτες πληροφορίες. Η αναζήτηση τους όμως είναι εξαιρετικά δυσχερής. Ισχύει απολύτως η φράση «ψάχνω ψύλλους στ’ άχυρα». Γιατί δεν αναθέτει το κράτος στην Google την οργάνωση της Εφημερίδας της Κυβέρνησης ώστε να γίνει εύκολη η αναζήτηση πληροφοριών; Οι φορολογικές υπηρεσίες δέχονται μια σειρά δηλώσεων ηλεκτρονικά. Είμαι βέβαιος ότι πολλοί άρχισαν να χρησιμοποιούν το internet για να επωφεληθούν αυτής της διευκόλυνσης. Μερικές ΔΕΚΟ (όχι όμως ο ΟΤΕ!) δέχονται την πληρωμή των λογαριασμών τους μέσω Internet. Η τόνωση της ζήτησης είναι το καλύτερο κίνητρο για τις επιχειρήσεις να επιταχύνουν τις επενδύσεις σε ευρυζωνικά δίκτυα και την  εισαγωγή νέων τεχνολογιών.

Δημοσιεύτηκε στην Ελευθεροτυπία 12.02.2008

Back To Top