«Το Δημόσιο δεν είναι σε Θέση πλέον να κάνει επενδύσεις και ως εκ τούτου οφείλουμε να αναζητήσουμε τρόπους κινητοποίησης των ιδιωτικών πόρων για την κατασκευή των μεγάλων δημόσιων έργων».
Τη βαρυσήμαντη αυτή δήλωση έκανε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Στ. Μάνος, μιλώντας σε συνεστίαση που οργάνωσε η Εταιρία Ελληνικών Σπουδών στο ξενοδοχείο Χίλτον.
Με τη δήλωση αυτή, ο κ. Μόνος κάνει έκκληση προς την ιδιωτική πρωτοβουλία να αναλάβει τη χρηματοδότηση και κατασκευή των μεγάλων δημόσιων έργων της χώρας και για ένα χρονικό διάστημα να τα εκμεταλλευτεί. Για ίο Θέμα αυτό άλλωστε, ο υπουργός τόνισε ότι μέσα στον Μάιο Θα καταθέσει νομοσχέδιο στη Βουλή, με το οποίο θα παρέχονται διευκολύνσεις και κίνητρα προς τους ιδιώτες επιχειρηματίες, ώστε να είναι συμφέρουσα η εκτέλεση δημόσιων έργων από αυτούς.
Ο κ. Μάνος διευκρίνισε ότι το μόνο έργο που δεν θα ανατεθεί με αυτοχρηματοδότηση είναι το μετρό της πρωτεύουσας, σε αντίθεση με τη Θεσσαλονίκη, της οποίας το μετρό (εναέριο) θα αναλάβουν ιδιώτες επιχειρηματίες.
Τα υπόλοιπα δημόσια έργα, για την κατασκευή των οποίων απευθύνεται στην ιδιωτική πρωτοβουλία, είναι:
- Το αεροδρόμιο των Σπατών για το οποίο προτείνει είτε την κατασκευή και εκμετάλλευσή του από ιδιώτες κατασκευαστές για ορισμένο χρονικό διάστημα, είτε δημιουργία κοινής εταιρίας Δημοσίου και ιδιωτών, όπου το Δημόσιο θα προσφέρει τη γη και θα κατέχει τη μειοψηφία των μετοχών και οι ιδιώτες θα κατασκευάσουν το έργο και θα κατέχουν την πλειοψηφία των μετοχών.
- Τα μεγάλα οδικά έργα της Αθήνας, για τα οποία πρότεινε η απόσβεση της κατασκευής τουφ να γίνει με διόδια. Με διόδια επίσης πρότεινε να αποσβεστεί η κατασκευή της γέφυρας Περάματος – Σαλαμίνας, με την προϋπόθεση να αναμορφωθεί το οδικό δίκτυο στο Πέραμα.
- Νέα γκαράζ, τα οποία μπορούν να κατασκευαστούν είτε σε ιδιωτικούς, είτε σε δημόσιους χώρους, χωρίς να επιβαρύνουν το περιβάλλον. Πρόθεση του κ. Μάνου
είναι μέσα στο 1990 να αρχίσει η κατασκευή 20.000 νέων θέσεων στάθμευσης. Για τα έργα αυτά προτείνει τη μέθοδο της αντιπαροχής. - Η ζεύξη Ρίου – Αντιρρίου, για την οποία είπε όμως ότι η υπάρχουσα λύση δεν είναι η ορθότερη και ότι θα πρέπει να κατασκευαστεί κρεμαστή γέφυρα.
- Η διαμόρφωση της παραλίας της Θεσσαλονίκης, με κατασκευή γκαράζ 3.000 – 5.000 θέσεων.
- Τα έργα βιολογικού καθαρισμού της. επαρχίας, όπου οι ιδιώτες θα αποσβέσουν την κατασκευή τους με νομοθετικές διαδικασίες είσπραξης τελών.
- Η οδική σήραγγα που θα περάσει κάτω από τον Λυκαβηττό, η απόσβεση της οποίας θα γίνει με διόδια. Για το έργο αυτό προβλέπεται και η κατασκευή γκαράζ.
- Τα έργα για την ενίσχυση των υδάτινων αποθεμάτων της πρωτεύουσας, για τα οποία είπε όη
*«η κυβέρνηση είναι διατεθειμένη να πληρώσει κάθε κυβικό μέτρο νερού στους ιδιώτες που θα αναλάβουν αμέσως να συνδέσουν με αγωγούς τον ποταμό Εύηνο και τη λίμνη της Τριχωνίδας με τον Μόρνο, χωρίς πολλούς διαγωνισμούς και κρατικές παρεμβάσεις.